دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ یا همان (Digital Marketing) مجموعه فعالیت هایی هستند که به منظور تبلیغ خدمات و محصولات و با بکارگیری ابزارهای دیجیتالی انجام می شوند. در حقیقت دیجیتال مارکتینگ گستردگی بیشتری نسبت به دیگر روش های بازاریابی دارد.

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

امروزه افراد بیشترین اوقات روز خود را در موبایل های هوشمند سپری می کنند و اغلب کارهای روزمره شان را به وسیله تلفن همراه انجام می دهند. از طرفی با رشدی که شبکه های اجتماعی در میان مردم پیدا کردند، گرایش کسب و کارها برای تبلیغ و فروش محصولات و خدماتشان در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی رو به افزایش است.

 

دیجیتال مارکتینگ در یک تعریف کلی

دیجیتال مارکتینگ در واقع بازاریابی دیجیتال است و به کمک آن از طریق ابزارهای موجود در اینترنت و دنیای دیجیتال و رسانه های دیجیتالی مثل شبکه های اجتماعی می توانید کسب و کارتان را به شکل مجازی نیز پیش ببرید. شبکه های اجتماعی به بازاریابی دیجیتالی کمک می کنند و به سادگی امکان تبلیغ هر گونه کالا و یا خدمات را فراهم می آورند. استفاده از هر رسانه ای که به بازاریابی دیجیتال کمک کند برای کسب و کار امروز ما سودمند است. به عنوان مثال اگر ما یک سای داشته باشیم و آن را با تکنیک های سئو، بهینه سازی کرده باشیم، سایتمان از طریق موتورهای جست و جو و به ویژه گوگل مشتریان زیادی را با محصولات و خدمات ما آشنا می کند. و در نتیجه سودآوری زیادی را برایمان رقم خواهد زد.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آیا دیجیتال مارکتینگ فقط مختص کسب و کارهای آنلاین است؟

خیر، این تصور کاملا اشتباه است چرا که بسیاری از کسب و کارهای سنتی امروزه از طریق تبلیغات دیجیتال سعی بر معرفی محصولات و خدمات خود دارند. در دیجیتال مارکتینگ از طریق ابزارهایی همچون وب سایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی می توان بیشترین بازدهی را از بازاریابی بدست آورد. در دیجیتال مارکتینگ، فروش بیشتر از طریق جذب مخاطب بیشتر، هدف اصلی است. کلیه کارهایی که شما در اینترنت و فضای مجازی به منظور تبلیغ، فروش، نظرسنجی و یا معرفی محصولات یا خدماتتان انجام می دهید وابسته به بازاریابی دیجیتال است.
تجربه کاربری یا User Experience که با اختصار UX نامیده می شود یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. تجربه کاربری در واقع حسی است که کاربر در حین کار کردن با سایت یا شبکه اجتماعی شما دارد. اگر سایت شما کند باشد یا پیچیدگی کار با آن بالا باشد و کاربر نتواند به راحتی چیزی که می‌خواهد را بیابد، تجربه بدی از کسب و کار شما در ذهنش باقی می ماند و ممکن است دیگر تمایلی به دنبال کردن سایت یا شبکه اجتماعی شما نداشته باشد.

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ متعدد می باشد و ما در این مقاله مهمترین موارد را برای شما به صورت کلی تعرف نموده ایم:

۱٫ سئو و بهینه سازی سایت 
سئو یکی از موثرترین روش های بازاریابی دیجیتال است که رقابت بسیاری در آن وجو دارد. جذب مخاطبین به شکل هدفمند با بهینه سازی سایت صورت می گیرد و این بدین دلیل است که افرادی که به دنبال کالا، خدمات و یا اطلاعاتی هستند از طریق جستجو به آن می رسند و سئو سایت شما به دیده شدن و تبلیغ هر چه بیشتر و بهتر شما کمک می کند.

 

۲٫ بازاریابی محتوایی
یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوایی است. همه ی کسب و کارها می توانند از این روش استفاده نمایند چرا که در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز مخاطبان می توانید برای رفع نیازشان محتوا تولید کنید. گاهی نوشتن یک مقاله نیاز چندین مخاطب را بر طرف می کند. تولید ویدئوهای آموزشی به دلیل جذابیت بیشتر مخاطبان را ترغیب می کند و نیاز مخاطبان را در قالب یک فیلم رفع می نماید.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

۳٫ مدیریت شبکه های اجتماعی
قدرتمند ترین و بهترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی می باشند. کاربران فعلی اینترنت بیشتر عضو شبکه های اجتماعی هستند و بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. راه اندازی کمپین های تبلیغاتی می تواند بهترین بازدهی را برای کسب و کار ما ایجاد کند. میزان موفقیتی که در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات وجود دارد در سایر رسانه ها نمیتوان یافت.

 

۴٫ بازاریابی ایمیلی
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی ابزاری است که اغلب کسب و کارهای موفق از آن بهره گرفته اند. بازاریابی با ایمیل ضامن موفقیت هر کسب و کار آنلاین است. ایمیل مارکتینگ نوعا شبیه به بازاریابی محتوا است و نکته مهم آن این است که با کمترین هزینه بازدهی بالایی را پدید می آورد.

 

۵٫ بازاریابی ویدئویی 
اکثر افراد دیدن ویدئو را به سایر روش های بدست آوردن اطلاعات، ترجیح می دهند و از خواندن مقالات بلند بالا امتناع می کنند. ویدئو مارکتینگ ابزاری است که بیشترین تاثیر گذاری در بازاریابی دیجیتال را بر روی مخاطبان دارد. در طول شبانه روز تعداد زیادی ویدئو در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام منتشر می شوند و بنابراین هر کاربر با دیدن آن ها تشویق به دیدن می شود. جذابیت و تنوع ویدئو ها برای کاربران بیش از هر چیز است و همین امر بازاریابی ویدئویی را به یکی از کاربردی ترین روش های دیجیتال مارکتینگ تبدیل کرده است. با انتشار ویدئو های تاثیر گذار تبلیغاتی می توانید به سادگی مخاطبان زیادی را به کسب و کار خود تشویق و علاقه مند نمایید.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

۶٫ بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی برای کسب و کارهای استارتاپی است. کسب و کارهای کوچکی که توان پرداخت هزینه های سنگین تبلیغات اینترنتی را ندارند. با استفاده از بازاریابی پیامکی می توانید با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را بدست آورید. کافیست با استفاده از پیامک متن جذابی را متناسب با شرایط و مناسبت ها و یا طرح های تخفیف و غیره تهیه نمایید و برای گروه بزرگی از مخاطبان ارسال نمایید. بازاریابی پیامکی راهکار مناسبی برای کسب و کارها محسوب می شود چرا که در صورت ارسال انبوه حداقل چند مشتری را بدست می آورند و در صورت عدم موفقیت هزینه چندانی را متضرر نمی شوند.

 

۷٫ تبلیغات ااینترنتی
تبلیغات کلیکی در گوگل، تبلیغات کلیکی در سایت های پر بازدیدف تبلیغات در اپلیکیشن های موبایلی، تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری و تیزری و تبلیغات دیجیتال ارسال پیام اعلان، جملگی روش های تبلیغات اینترنتی هستند که هر کدام به نوبه خود تاثیر گذاری مفیدی بر روی روند کسب و کار شما خواهند داشت.

 

مزیت های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

• دسترسی آسان و ۲۴ ساعته
• هزینه پایین
• قابلیت گزارشگیری
• به روز بودن
• قابلیت مقایسه برای مخاطب

 

شرکت های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ

شرکت دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که کلیه خدمات بالا که به تفضیل بیان شد را به شکل اصولی و هدفمند با نیروهای متخصص در هر زمینه برای کسب و کارها انجام می دهد و به آن ها برای رسین به اهدافشان کمک می کند. شرکت دیجیتال مارکتینگ یلدا سرویس های دیجیتال مارکتینگ از جمله طراحی سای، گرافیک، سئو، تولید محتوا، کار درشبکه های اجتماعی و … را به شکل تخصصی و هدفمند ارائه می دهد. شرکت دیجیتال مارکتینگ یلدا ، پیشرو در برندسازی اینترنتی و بازاریابی هدفمند. با یلدا رونق کسب و کار خود را با گامی بلند تجربه کنید.

منبع : یلدا دیجیتال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد