آیا کارخانه های تولید میلگرد را می شناسید؟


میلگرد به عنوان یکی از پرمصرف ترین مقاطع فولادی شناخته می‌شود. حجم استفاده از این مقطع فولادی در ساختمان سازی و صنایع مختلف، به اندازه‌ای بالاست که باعث شده است، کارخانه‌های زیادی در سراسر ایران به تولید میلگرد بپردازند.


1. کارخانه ذوب آهن

اکثر اشخاص با کارگاه ذوب آهن اصفهان شناخت دارا‌هستند و به خیر تولیدات فولادی این کارگاه را میشناسند . این سوله وسیع آهن و فولاد مملکت توانست برای اولین دفعه , مدرک طومار استاندارد ساخت با بالاترین مرحله کیفی , سند طومار همخوانی میلگردهای گرید B500B از کمپانی CARES انگلیس و مدرک طومار ایزو 9001 مدیر کیفیت درزمینهٔ تولید ها شمش را اخذ نماید . گنجایش سوله ذوب آهن اکنون به 3 میلیون و 600 هزار بدن می رسد .

 

تیم ذوب آهن با ایجاد محصول ها کیفیت بالا توانست در لیست برگزیدگان آفریننده میلگرد قرار بگیرد . میلگردهای ساخت شده در‌این کارگاه به دو شکل بی آلایش و آجدار و در دو مدل دوکی و یکنواخت , مبتنی بر استاندارد ملی جمهوری اسلامی ایران به شماره ۳۱۳۲ ساخت میشود .

2. کارخانه راد همدان

مجتمع فولاد راد همدان تحت عنوان یکی‌از برگزیدگان کارخانه‌های سازنده میلگرد شناخته می گردد . کارگاه راد همدان , از سال 1390 کار خویش را استارت کرد و با گنجایش 500 هزار بدن ساخت به صورت سالیانه , توانست جزء نیاز بازار آهن در کشور‌ایران را تامین نماید . محصول ها ساخت شده این کارگاه در دو دسته میلگرد بی آلایش و میلگرد آجدار میباشند .

 

به طور کلی , میلگرد راد , یکی شایسته ترین برندها در بازار است که با به کار گیری از امکانات امروزی , تولید ها با کیفیت ایجاد می نماید . این موسسه , چیره به دریافت استاندارد SNSO و BS 4449 بریتانیا از اصلی ترین کارگاه های ساخت میلگرد شده‌است .

 

نماد اختصاری RAD روی تولید ها این سوله حک شده‌است و به راحتی با این نشانه اختصاری , میتوانید محصول ها این کارگاه را از دیگر کارخانه‌ها تشخیص دهید .


3.مجتمع  نورد گرم سمنان

مجتمع  نورد گرم سمنان در سال 1383 در 7 کیلومتری جاده سمنان دامغان , کار خویش را آغاز کرد . این مجموعه با انگیزه ایجاد گونه های میلگرد بی آلایش و آجدار , آغاز به فعالیت کرد . گنجایش ایجاد این سوله فعلا , 230 هزار بدن اشکال مقاطع فولادی در سال است . میلگرد معمولی و میلگرد آجدار از جمله میلگردهای ایجاد شده این کارگاه است .

 

میلگرد معمولی فولاد سمنان , از سایز 8 تا 25 و به صورت شاخه ای ایجاد و روانه بازار می گردد ; این در حالی است که میلگرد آجدار این سوله باکیفیت A3 , از سایزهای 8 تا 25 و بصورت شاخه‌ای ساخت میگردد .


4.مجتمع فولاد معراج البرز گلستان

مجتمع فولاد معراج البرز گلستان  یکی مجتمع های تولیدی فولاد سرزمین است که به صورت منحصربه‌فرد میلگرد ساخت می‌نماید . میلگردهای ساخت شده این کارگاه به صورت شاخه‌ای و کلافی در بازار جانور می باشند .

 

میلگرد معمولی A1 که درین سوله ساخت می گردد , دارنده استانداردهای در میان المللی است . این دسته میلگرد صاف بوده و دارنده پایداری تسلیمی 2300 و پایداری کششی 3800 سانتی مربع است ; این در حالی است که ایستادگی تسلیمی میلگرد آجدار , 3000 و پایداری کششی آن , 5000 بر سانتی متر مربع است .


5. کارخانه کیان کاشان

سوله کیان کاشان , از سال 1380 در میدان ساخت مقاطع فولادی , فعالیت می کند . این واحد صنعتی در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان فعال سازی شد . میلگردهای ایجاد شده در سوله کیان کاشان , دارنده دو چک با گرید A2 و A3 است که میزان کربن مستعمل در آن به ترتیب 19 % و 27 % می باشد .

 

هریک از این میلگردها , کاربردهای مخصوصی دارا‌هستند . نکته حائض اهمیت در رابطه میلگرد این سوله این است که از این متاع , در جوشکاری میتوانید به کارگیری فرمائید ; چون از پایداری خیر و خوبی شامل است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد