مسکن و آهن چه رابطه ای وجود دارد ؟


با وجود این‌که مرز و بوم ما سرشار از منابع بی نیاز سنگ آهن است , ولی به دلیل موقعیت سیاسی مرز و بوم و تحریم‌ها , بها مقاطع فولادی نوسانات متعددی دارااست و اثبات نیست . همینطور عامل ها متمایز مانند بها ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت آهن آلات دارا‌هستند . افزایش ارزش مقاطع ساختمانی به دو صورت مستقیم و غیر بی واسطه بر بازار آرامبخش تاثیر میگذارد .

در تاثیر بی واسطه , با ارتقاء قیمت فولاد , مشتقاتی مثل پروفیل , درب و پنجره , ورق , لوله و اتصالات نیز گران‌تر می گردند و همین قضیه در ارتقا بها آخرین تسکین دهنده تاثیر گذار است .

درصورتی که نیز بخواهیم نگاهی به تاثیر غیر بی واسطه بها آهن بر بازار تسکین دهنده داشته باشیم , می بایست بگوییم که‌این مسئله می تواند به صورت غیرمستقیم بر بقیه مصالح ساختمانی مانند خشت , سیمان و غیره تاثیر داشته باشد و باعث ارتقاء ارزش تسکین دهنده شود .

ولی بایستی این مورد را در نظر داشته باشید که زمانی عامل ارتقاء بها آهن آلات , تحریم باشد , پس حتما بقیه مقاطع فولادی نیز دچار ارتقاء ارزش خواهند شد و همین زمینه سبب به‌وجود وارد شدن حالت نامناسبی برای تسکین دهنده خواهد شد . بدین ترتیب برای کسانی که در حوزه‌های ساختمانی سپرده گذاری میکنند , پیش گویی ارزش مقاطع فولادی امری مهم و حتمی است .

تحلیل و پیش گویی مقاطع فولادی برای اکثری از کسانی که در حوزه‌های ساختمانی کار دارند , از اهمیت متعددی برخوردار‌است . این بررسی و پیش گویی به اشخاص قابلیت و امکان میدهد که بتوانند خرید حرفه‌ای و مطمئن‌تری داشته باشند .

در مرزو بوم ما , سالیانه ۱۵ میلیون بدن تولیدها فولادی ساخت می شود که ۷ میلیون بدن از این محصول ها بوسیله بخش محرمانه و مابقی بوسیله بخش مدنی انجام میشود . گران شدن مصالح ساختمانی یکی عامل ها اساسی در ارتقا بها آرامبخش است .

این افت بازار تسکین دهنده در غایت سبب ساز نوسان ارزش آهن آلات خواهد شد و از طرفی کلیه کسانی که در زمینه‌ ساختمان سازی فعالیت دارا‌هستند , بدین اعتقادوباور برسند که‌این میدان برای سپرده گذاری غیر قابل اعتماد است .

با دقت به غیرقابل پیش گویی بودن ارزش آهن آلات و تاثیر آن بر بازار تسکین دهنده , در‌صورتی‌که قرار است که در‌این حوزه سپرده گذاری داشته باشید , باید خودتان را برای ریسک بالا آماده کنید . ولی طبق نظر کارشناسان , ریسک کم در بازار طلا و بورس , پرورش بیشتری را نسبت به بازار تسکین دهنده تجربه خواهد کرد .

برای مثال در هفته چهارم آذرماه , با میانگین قیمت آخرین ۱۱۶ هزار و ۵۲۲ ریال در هر تُن , تأیید شد . این بها , ۱۰ . ۴۳ درصد نسبت به قیمت اساس و ۳ . ۶۹ درصد نسبت به نرخ آخرین هفته‌ی پیشین , بیشتر بود و همین قضیه در بها نهایی آرامبخش در این زمان تاثیرگذار است .

بها ارز یکی‌از مهم ترین عواملی است که در تعیین قیمت نهایی مقاطع فولادی تاثیر گذار است . بخش قابل توجهی از فولاد موجود در بازار مرزوبوم از روش تولیدات وارد شده تامین می شود , به همین بهانه بها ارز به صورت مستقیم بر بها فولاد تاثیرگذار است .

ارزش نفت

نفت تحت عنوان عنصر با اهمیت برای واحدهای تولیدی محصول ها فولادی است . ارتقا قیمت نفت میتواند باعث افزایش ارزش گونه های آهن آلات شود .

عرضه و درخواست‌کردن

همان طور که میدانید , هر چقدر که تولیدها بیشتری در بازار جانور باشد و تمنا کمتر باشد

منبع : https://www.isna.ir/news/99101612338/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد